GYIK 2017-07-17T13:09:15+00:00

Gyakran ismételt kérdések

Milyen költséget jelent a készülékvásárlási opciós díj? 2017-08-09T14:32:35+00:00

A kedvezményes vételárral értékesített telefonokhoz 24 havi készülékvásárlási opciós díj tartozik, melyet a hűségidő alatt havonta azonos, az árlistában a telefonoknál feltüntetett és a havi számla összegében megfizetendő díj mellett lehet megvásárolni.

Mi a roaming szolgáltatás? 2017-07-17T15:08:37+00:00

Ha külföldre utazol és ott használod a mobilodat (más ország mobilhálózatára csatlakozva) magyar előfizetéssel, akkor roaming szolgáltatást veszel igénybe.

Mi nem számít roamingnak? 2017-07-17T15:09:10+00:00

Ha Magyarországról magyar előfizetésű mobillal telefonálsz külföldre – az EU-ba, vagy más országba -, akkor az nemzetközi hívásnak minősül, más díjak, feltételek vonatkoznak rá. A nemzetközi hívásdíjaink a www.netfone.hu/nemzetkozi-hivasdijak oldalunkon érhetők el.

Mi a különbség a roaming és a nemzetközi hívás között? 2017-07-17T15:09:31+00:00

Nemzetközi híváskor Magyarországról, belföldi telefonkészülékünkről (mobil, vezetékes) külföldi hívást (külföldi telefonszolgáltatónál előfizetett mobil vagy vezetékes telefon irányába) kezdeményezünk, míg roaming esetén külföldön használjuk magyarországi mobiltelefon-szolgáltatásunkat. A nemzetközi hívások esetén természetesen továbbra is díjat kell fizetni!

Mit kell tennünk ahhoz, hogy külföldön is tudjuk használni a mobiltelefonunkat? 2017-07-17T15:11:55+00:00

Utazás előtt célszerű utána nézni annak, hogy kell-e aktiválni készülékünkön a roaming szolgáltatást vagy automatikus a beállítás. A Netfone alapesetben minden Előfizető részére biztosítja a roaming lehetőségét. Ha nem vagy nem csak EU-tagországban kívánod igénybe venni a roaming szolgáltatást, érdeklődj a beállított HOT limitről, hogy a várhatóan magasabb hóközi forgalom miatt biztosan ne legyen szolgáltatás-korlátozás.

Hogyan lehet letiltani a roaming szolgáltatást? 2017-07-17T15:12:23+00:00

Ha nem szeretnéd használni a mobilelőfizetésedet külföldön, a Netfone-nál lehetőséged van a roaming szolgáltatás letiltására: utazás előtt célszerű ezt az opciót kérned az ügyfélszolgálattól.

Ha külföldről magyar előfizetéssel telefonálsz, milyen díjakkal tudod ezt megtenni? 2017-07-17T15:15:40+00:00

Magyarországi mobilhálózatba (Netfone, Telekom, Telenor, Vodafone, UPC) indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes mobilhívás díjával.

Magyarországi mobilhálózatba – csoporton belül (Netfone) indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes belföldi, hálózaton kívüli mobilhívás díjával.

Magyarországi vezetékes hálózatba (Invitel, Telekom, UPC, stb.) indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes belföldi hívás díjával.

Magyar előfizetésű mobilhálózatba – amikor a hívott fél szintén roaming helyzetben tartózkodik (Netfone, Telekom, Telenor, Vodafone, UPC) – indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes belföldi, hálózaton kívüli mobilhívás díjával. (A fogadó fél tartózkodási helye nem befolyásolja a hívó fél díját.)

Tartózkodás szerinti ország Helyi hálózatába – indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes belföldi, hálózaton kívüli mobilhívás díjával

Más EU-s ország Helyi hálózatába – indított hívás díja megegyezik az általad használt tarifacsomag Magyarországon érvényes belföldi, hálózaton kívüli mobilhívás díjával

Más NEM EU-s ország Helyi hálózatába – indított hívás díja és számlázási egysége megegyezik a 2. roaming  díjzóna hívásindításra vonatkozó percdíjával (369,00 Ft)

Ha külföldön tartózkodó ismerősömet felhívom, akkor az én számlám is magasabb lesz? 2017-07-17T15:15:15+00:00

Nem. A saját tarifacsomagodnak megfelelő percdíjért fogod őt hívni.

A külföldi tartózkodást követően olyan tételeket (pl. csoporton, flottán belüli hívás, lebeszélhető percek) is kiszámlázhat a szolgáltató, amelyek – a havidíj részeként – korábban nem szerepeltek a számlában? 2017-07-17T15:14:47+00:00

Igen. A csoporton belüli hívások magyarországi telefonáláskor díjmentesek, de roaming esetén belföldi tarifacsomagunk hálózaton kívüli percdíjáért telefonálhatunk.

Ha külföldi tartozódáskor kikapcsoljuk a mobilinternetet a telefonon, akkor Wifi-n sem tudunk internetezni? 2017-07-17T15:14:27+00:00

Mindig annak a WiFi hálózatnak a feltételei szerint tudjuk igénybe venni az internetszolgáltatást, ahová felcsatlakozunk. A legtöbb WiFi hálózat díjmentes, de ha mégsem, akkor a szolgáltató csak azután engedélyezi a csatlakozást, miután a feltételeket elfogadtuk és a fizetés módban megállapodtunk (bankkártyás fizetés pl.)

Mire figyeljünk mobiltelefonunkkal kapcsolatban, ha külföldre utazunk? 2017-07-17T15:14:02+00:00

A készülékünkben nemzetközi formátumban (+36…) tároljuk a telefonszámokat, mert e nélkül nem tudunk hívást indítani. (Ettől a belföldi használat díjszabása változatlan marad.)

Az okostelefonok használata során a háttérben futhatnak olyan alkalmazások, frissítések, amelyek automatikusan adatforgalmat generálnak külföldön is. Elsősorban a 2-es, 3-as, 4-es roaming díjzónára vonatkozóan a váratlan költségek elkerülésére több lehetőség is adódik: kikapcsolhatjuk az Adatroamingot/Adatkapcsolatot és így nem tudunk külföldön mobillal internetezni, vagy vásárolhatunk adatroaming szolgáltatáscsomagot, amellyel biztonsággal internetezhetünk és e-mailezhetünk külföldön is. Mindez hosszabb utazás során is fontos lehet például Európa déli részén, ahol észrevétlenül, automatikusan jelentkezhet fel a telefonunk nem EU-s országok hálózatára is. (Szlovénia vagy Horvátország az EU része, azonban Bosznia-Hercegovina, vagy Szerbia például már nem.)

Ha országhatár közelében járunk, és szeretnénk elkerülni, hogy a mobilunk véletlenül külföldi hálózatra álljon át, akkor készülékünkben az Automatikus hálózatkeresést állítsuk Kézi hálózatválasztásra!

Megtarthatom-e a korábbi hívószámomat? 2016-11-14T09:31:56+00:00

Igen, a Netfone Telecom mobil szolgáltatásának használata során a korábbi hívószám hordozható.

Milyen iratokra van szükség a szerződéskötéshez? 2016-11-14T09:31:13+00:00

A szerződéskötéshez szükséges iratok:

a. Lakossági ügyfél esetén

  • személyi igazolvány (vagy útlevél, vagy új típusú jogosítvány),
  • lakcímkártya,
  • három hónapnál nem régebbi – kifizetett – közüzemi számla (víz-, gáz- vagy villanyszámla), ami a lakcímkártyán levő címre szól. A közüzemi számla helyett megfelel a három hónapnál nem régebbi vezetékes telefon-, kábeltévé-, internetszámla, illetve bankszámlakivonat is.

b. Üzleti ügyfél esetén

  • Cégjegyzék,
  • aláírási címpéldány.
Hogyan vehető igénybe a szolgáltatás? 2016-11-14T09:29:46+00:00

Szerződéskötés ellenében lehet a szolgáltatást igénybe venni. Szerződéskötés személyesen történhet ügyfélszolgálati irodánkban.